Livet

Om katter med starka åsikter och klockfynd.


Och det är när jag sitter i sängen med en kattrumpa i ansiktet och en bajsklönt i sängen jag bestämmer mig för att det där vinglaset sambon bjöd ut tidigare kanske endå var en bra idé…

My, den yngre hårbollen, är väldans bestämd av sig.

Hon är även en tvättäkta stadskatt.

Hon gillar inte när tassarna blir våta i gräset eller när det blåser.

Det här betyder ju i sin tur att hon förväntar sig en viss standard på detta hotell hon bor på.

Mer än hennes egna bajsklöntar i sandlådan är INTE på listan över saken hon tolererar.

Eftersom Sambon blivit smärre beroende av Prison Break hade han, oturligt nog, inte lagt märke till Mys vilda protester.

Så hon tog tag i saken med hårdhandskarna.

Hon rullade, knuffade och kastade en bajkorv in i sovrummet.

Placerade den omtänksamt på Sambons sida av sängen, och sen satte hon sig och stirrade på mig i ren protest.

Jodå.

Man kan säga att det drog ner på de positiva vindarna som blåste över denna familj i början av veckan, när jag fyndade en Omega klocka från 1966 för 2 ynka euro.

 

Man kan väll konstatera att livet fallit tillbaka där det ska vara.

Men jag är rätt okej med det. 😉

-I

Leave a Reply

