Livet

Om ungdomsupptåg


HallåHallå!

Här samlas det damm bland textraderna minsann.


Förra måndagen packade hela Familjen Flax in sig i bilen och styrde kosan mot Vasa.

Min syster har nämligen skaffat sig lägenhet där och jag var oerhört nyfiken på att se den.

I bilen på väg mot vår slutdestination kom ämnet med ungdomsupptåg upp.

Min Bror påstod nämligen att ingen av Familjens medlemmar har något häftigt att berätta om den ljuva tonårstiden.

“Na coolt att berätt åt båånbååne” som han så fint lag fram det.

Jag och min syster började funder vad och var vi gjort något som skulle passa in under beskrivningen “vild och galen”, medan min far satt och skruvade på sig i framsätet.   (Man skulle allt vilja veta vilket tonårsupptåg som gjorde sig påmint 😉 )

Vi funderade länge och väl, både jag och Syster C.

Efter 10 minuters funderande, vände sig Bror I mot mig och sa:

“Va e he vildast to ha gjort nangang Ida?  Typ sticka sviiinläng?”

Låtom mig demonstrera resterande familjemedlemmars ansiktsuttryck:

Joo, men jag tackar. Alltid lika trevligt att umgås med familjen 😉

Tydligen är min street cred väldigt låg, iallafall om man ska tro min Bror I på 16 år.

Nu tror jag dock den stigit en aning, jag har nämligen druckit tre klunkar rödvin OCH varit ute till efter 00:00 två helger i rad.

Det ni, det är något att berätta åt barnbarnen 😉

-I

One thought on “Om ungdomsupptåg

  1. Ida -du är för bra!
    Åtminstone har du en hel del alster att visa upp för barnbarnen, att “det här har jag minsann själv knypplat ihop!” Det slår nog många rövarhistorier med hästlängder!

    Like

Leave a Reply

