Livet

Om skottskador och villaliv


Jahapp, här ekar det tomt.

Men det tycker jag faktiskt det får göra med tanke på det fina vädret vi haft.

Sedan sist har jag upplevt hur det känns att bli skjuten samt inlett livet som villaboende.

Min skottskada ja, en historia som i stunden inte alls var det minsta rolig men nu i efterhand är den lite “fnissvänlig”.

Jag var hemna hos päronen en kväll förra veckan och hjälpte mamma att “renovera” en blommrabatt.

Jag hjälpte till så​ långt mina gröna fingrar räckte, vilket ju inte är så mycket, och skulle efter en stund gå för att kolla vad klockan var.

När jag styr kosan mot min mor, som förövrigt såg ut att ha blivit svald utav en krusbärsbuske, blir jag skjuten.

Av min fars gräsklippare.

Låt mig klargöra.

Min far körde gräsklipparen över en lurisk sten, stenen flög sedan i sin tur i min mage i en väldig fart.

sososoalive
Aj. aj. aj.

Eftersom jag är en själslig pensionär med svaga nerver och smärre hypokondri hade jag, på de få sekunderna det tog för min mor och far att komma till undsättning, redan skapat flera olika senarion över hur min skottskada kunde leda till döden.

Men här är jag nu.

Alldeles vid liv, om än traumatiserad 😉

Sen har vi ju villalivet.

Sambon bestämde, i lördags, att vi minsann ska bo på villa i sommar.

Sicken tur att min fina farfar byggt en villa i tiderna som stått obebodd x-antal sommrar.

Får sambon som han vill lär hela familjen flytta ut till villan varje helg.

Jag känner dock en viss oro och även lätt panik över att ha två katter, en öppen spis samt branta trappor på samma ställe.

Men det är väll som Astrid Lindgren en gång skrev:

“Ibland måste man göra saker man inte vågar, annars är man ingen människa utan bara en liten lort”

Ha en fin vecka och en underbar midsommar!

-I

 


 

Eng. version coming soon

Leave a Reply

