Livet

Om en klänning


Som bekant fyndade jag ju ett par klänningar på förra veckans loppisrace.

Denna gröna skapelse är nog en av de vackraste klänningarna jag äger.

Det är lite knepigt för mig att hitta vintage klänningar som passar perfekt på mig.

 Även denna krävde lite små justeringar men nu sitter den som en smäck, om jag får lov att säga det själv. 😉

IMG_9015
Tack till Syster C som agerade fotograf.

IMG_9007_Fotor.jpg

 Jisses så fin jag har känt mig i den här. Jag har bott i denna skapelse sedan jag köpte den.

Den känns så väldans mycket som “mig”.

Tänk så mycket ett klädesplagg kan påverka självförtroendet och humöret! 🙂

Ha en bra dag!

-I


As I said in my previous post, I ended up buying a couple of vintage dresses last weekend.

This wonderful green creation is one of the prettiest dresses I own.

It is a bit tricky for me to find vintage dresses that fit me properly and thus I had to make a few minor alterations on the dress.

But now it fits me quite well, If I do say so myself.

Oh my. I’ve felt so fabulous in this dress. I’ve practically lived in it since I bought it.

It is oh so very “me”.

It is crazy how what a simple pice of clothing can do for your self esteem and mood, isn’t it? 🙂

Have a great day!

-I

2 thoughts on “Om en klänning

Leave a Reply

