Livet

Om loppisrace


Jag har påbörjat min tredje jobbvecka.

Det har gått tämligen smärtfritt, och nu blir jag inte lika nervös när telefonen ringer.

Inte heller har jag lyckats förstöra kopieringsmaskinen så jag vill våga påstå att det går rätt bra. 😉

Igår blev det äntligen dags för mitt första loppisrace för denna sommar.

Sambon och jag packade in oss i bilen, utrustade med karta och mellanmål, och styrde kosan mot Oravais och Munsala.

IMG_20170611_135426_Fotor.jpg
Jag ber er observera bananskalen vid mina fötter…

Måhända att sambon inte var fullt så exalterade som undertecknad men man kan ju inte få allt här i livet 😉

Hem kom jag med två klänningar, tre skyttlar samt en samling LP skivor med musik från 1940.

Med andra ord en lyckad utflykt och även en utomordentligt bra start på sommarens loppisrace.

Eftersom vi (läs jag) ändå hade ångan uppe, blev det en sväng via missionsstugan idag.

Därifrån hittade en väska samt ett par meter tyg hit till vår enkla boning.

Tyget ska förhoppningsvis bli en kjol, så nu har jag åtminstone en regnig dag räddad.

Ha en bra vecka medmänniskor!

-I


This week marks the third week at work.

I must say it is going quite well.

I’m not freaking out every time the phone rings anymore and I have yet to break the copying machine. 😉

Yesterday we decided to go on a bit of a roadtrip to visit two “thrift shop races”.

Me and the fiancé got in the car, armed with maps and snacks, and set off to Oravais and Munsala.

Granted the fiancé was not as excited as yours truly, but you can not get everything in life, can you ? 😉

I returned home with 2 dresses, some weaving accessories and a collection LPs with 1940 music.

A splendid trip in other words 🙂

Since I was already in the thrifting spirit, I decided to go to a thrift shop today as well.

I’m happy to say I came back home a bag and a few meters of fabric richer.

The fabric is hopefully going to become a skirt, but we shall see.

Have a nice week fellow humans!

-I

Leave a Reply

