Livet

Om kunskap


Såhär i studenttider kommer jag osökt att tänka på kunskap.

Sambon brukar ibland påstå att jag vet lite om nästan allt.

Med det menar han att jag samlat på mig sån där onödig info, som sen fastnat i hippocampus.

Min morfar ska ha sagt åt min mor att “Skit som låttexter no fastnar, men he ni har na nytta ååv fastnar int”.

Han har ju rätt morfar.

Om min hjärna skulle radera alla låttexter jag kan, skulle jag garanterat ha klarat mig bättre i business mathematics kursen vi hade. För att inte nämna hur mycket bättre min grekiska kunde vara.

Tyvärr rymdes inte den grekiska grammatiken in eftersom lagringen av Justin Biebers “Baby” och Sean Banans “Skaka rumpa” oturligt nog blivit lagrade på samma ställe för x antal år sedan.

Om man dessutom tar i beräkning att alla koreografier från mina glansdagar i JKG skall lagras, är det ju inte konstigt att några fjuttiga matteformler inte ryms in.

Får jag lov att presentera “10 onödiga fakta i min hippocampus”

fakta-2

fakta2

Bild på grodan som orsakar benbrott på sig själv hittar ni här.                                         Artikel angående dödsritualen i Indonesien hittar ni här.

Känns eventuellt som att jag kunde skicka en del av det saker jag vet till skräpkorgen, eftersom jag oftast inte minns var jag parkerat bilen när jag handlar. Fast å andra sidan sitter ju korttidsminnet på ett heeelt annat ställe i hjärnan, så det skulle antagligen inte hjälpa. 😉

Har du onödig fakta som tar upp utrymme i ditt långtidsminne?

Isåfall vad? 🙂

Ha en bra vecka!

-I

Leave a Reply

