Livet

Om min avokado


Det haro skett något otroligt.

Jag, som inte för mitt liv kunnat hålla liv i ens en kaktus, har framgångsrikt odlat denna:

avokado.jpg

Det här mina vänner är ett tvättäkta avokado träd.

Eller ja,

en utomordentligt bra början på ett tvättäkta avokado träd.

Som jag har fött upp.

Med mina bara och icke gröna händer.

Helt. Otroligt.

Faktum är att jag blev så exalterad över mina dolda avokado-träd-odlar-förmågor, att jag slängde mig i bilen till närmsta blomaffär för att införskaffa mera växtlighet till lägenheten.

Så nu har även två pelargoner flyttat in.

Den ena pelargonen är lite medtagen för tillfället eftersom jag, oturligt nog, inte hann fram i tid för att avlägsna diverse grönväxt ätande hårbollar.

Med lite bortfall får man räkna med 😉


Something strangely exhilarating has happened.

I have managed to keep this seed alive long enough for it to actually start growing.

This my friends is a avokado tree.

Well,

it’s a superb start of a avokado tree.

I can barely keep an cactus alive, so I’m filled with joy.

Infact, I got so excited about my avokado-growing-skills that I threw myself in the car and bought more plants for our apartment.

So now, we also have two geraniums.

One of them are slightly crocked though. Unfortunately, I didn’t make it in time to save it from our plant eating creatures.

But it is alive, and I will do my best to nurture it back to health 😉

Leave a Reply

