Du kan kalla mig besynnerlig

Ni kan kalla mig besynnerlig. Del 3


Vid det här laget är det väll rätt så välkänt att mina fritidsintressen inte alltid är logiska i andras ögon.

Förutom att jag håller mig till fritisdsinitressen där medelåldern är relativt hög och besöker kyrkor fulla med skelett, är jag även fruktansvärt fascinerad av övergivna byggnader.

Det här leder till att jag spenderar en hel del tid på YouTube.

Inte bara det.

Jag spenderar tid på, vad andra kallar, den märkliga sidan av YouTube.

Ni kanske undrar vad den märkliga sida YouTube är?

Det är dit man hamnar efter att man klickat på 10 förslagna videor efter varandra.

Det är, tillexempel, där min bror hamnade när han från början sökte videor som involverade mopeder, men i slutändan satt och kollade videor där människor utplånade myr/getingbon.

Förstår ni vad jag menar?

Iallafall.

Jag älskar dessa videor som folk filmat under sina äventyr på övergivna platser.

I mina ögon är det lite som arkeologi.

Det är väll därför jag gillar det.

Någon dag ska jag besöka Pripyat också, men det får vi prata om en annan gång.

Jag tänkte iallafall, till er stora glädje, dela med mig av ett par YouTube klipp inom ramarna av detta ämne.

Fröjden eder!

 

 

En hel del av dessa video är så kallade “clickbait” videor. Innehållet motsvarar inte alltid titeln. Jag är även fullt medveten om att en del av killarnas äventyr inte alltid följer alla lagar och paragrafer!

-I


At this point in time, I think its been made clear I have somewhat different hobbies.

Not only do my hobbies include activities done by people of a higher average age and visiting churches full of skulls, I’m also strangely addicted to abandoned places around our globe.

Since I don’t live close to any cool abandoned places, this means I spend a lot of time on YouTube.

Not only that.

I spend a lot of time on “the weird side of YouTube”.

What is the weird side of YouTube you may wonder?

It’s that place you get to after clicking 10 recommended videos after each other.

It is, for example, where my brother ended up after originally looking for videos involving mopeds, but ended up watching videos about how to abolish a ant/hornets nest.

Do you follow?

Anyway.

I love these kind of videos.

To me it’s sort of a modern type of archeology.

Thats why I like it.

Someday I shall visit Pripyat as well, but we can talk about that some other time!

I figured I would share some videos regarding this subject, to your obvious enjoyment 😉

Enjoy!

-I

DISCLAIMER

Trespassing is illegal! Beware of clickbait videos!

Leave a Reply

