Du kan kalla mig besynnerlig

Om ödehus


Jag har en dröm.

Jag vill renovera ett så kallat ödehus.

Jag tycker det är så otroligt ledsamt att alla vackra gamla hus bara står och förfaller, och skulle mera än gärna rädda ett.

Här i Österbotten finns det ju en hel del gamla fina hus.

Tyvärr är majoriteten redan bortom räddning.

Jag är ju gammal i själen och skulle gärna bo i ett hus som även det har en gammal själ.

Den dagen jag och sambon bestämmer oss för att köpa hus, hoppas jag att vi har möjligheten att renovera en gammal pärla.

På vägen till min mormor och morfar står mitt drömhus.

En gammal bondstuga. Röd med vita knutar. Fina gamla fönster och sneda dörrar.Komplett med ett lagom snett fähus.

Huset är rätt slitet och enligt min morfar inte riktigt i något skick att ens börja renovera.

 Jag är ju lite envis av mig, så jag skulle gärna bevisa honom motsatsen men eftersom det inte precis är aktuellt att köpa något ödehus just nu, har jag utvecklat ett lätt beroende för hashtaggen #jagräddadeettödehus

Förutom den hashtaggen har jag ett par konton jag följer.


Kåken på villovägen.

kåkenpavillovagen

En otroligt fint hus som faktist ligger belägen i Österbotten. 40 km från Vasa för att vara exakt.

Norrfrid Naturbruk

NorrfridNaturbruk.png

Norrfrid Naturbruk är ingen hemlighet på Instagram precis, men ändå en av mina absoluta favoriter.

Faggemala1912

faggemala.png

En av de nyaste tilläggen i min samling. Hur mysigt som helst.


 

Är det någon av er som renoverat upp ett gammalt hus?

-I

Leave a Reply

