Livet · Svammel

Om tro på sommaren och kattungar


Onsdag den 26.04.2017

blommor_i_april.jpg

Varför i vida friden har vi snö detta datum?

Jag har försökt hålla mig optimistisk, men när jag fick gräva fram min cykel för att kunna ta mig hem från skolan försvann min positiva inställning rätt hastigt.

Jag tröstar mig med att YLE rapporterade att det minsann inte är något ovanlig med snö såhär års.

18077005_10158655401200066_3776330408065243997_o.jpg
Bilden lånad av YLE

Den här bilden hade blivit inskickad till redaktionen av Ulla-Maj Salin.

Det blev sommar tillsist i Koskö 1955 så nog ska vi väll klara oss i år också.

I övrigt “mårar jag på”.

Förra helgen gick i “besöka-släktens” tecken.

Sambons moster får titt som tätt kattungar och eftersom sambon av, någon outgrundlig anledning, anser att två katter är tillräckligt fick jag nöja mig med att endast besöka de små lurvbollarna.

Argumentet “Men din moster får ju ha 10 stycken” var icke ett vinnande ett denna gång heller. 😉

Jag har även lyckats landa ett sommarjobb.

*hysterisk glädjedans*

Och så har det blivit en del vävning, så snart är min halsduk i Alpacka ull klar. Jag hade fantiserat om att jag inte skulle behöva använda den innan hösten men det tycks ju inte vara hela sanningen.

Ha en bra vecka!

-I


 

26th of April 2017

Why on earth is it snowing?!

I’ve tried to stay optimistic but when I had to dig out my bike to be able to go home, my positive mindset vanished quite quickly.

However, YLE gave me a sense of hope when they posted the picture above. It is taken in 1955, and as far as I know summer came to Koskö that year as well so I’m not giving up quite yet.

What else.

The weekend was a “visit-family-weekend”

The fiancés aunt gets kittens every once in a while and this time was no exeaption.

I had to settle for only looking at the adorable creatures since he, for some strange reason, feels like two cats are enough.

The argument “but your aunt has 10” was not a winning one this time either 😉

I managed to land a summer job!

*Does crazy happy dance*

And I’ve been doing some weaving so my scarf made in Alpacka wool is almost done.

I didn’t however think I’d get any use out of it until autumn, but looks like I just might 😉

Have a nice week!

-I

Leave a Reply

