Livet

Om pensionärstimmar och påskmirakel.


Jag har påbörjat mitt påsklov idag.

Eftersom jag är en individ som lätt blir uttråkad bestämde jag mig för att städa lägenheten.

Efter ett par timmar begav jag mig mot stan för uppköp av diskborstar och andra diverse roliga tillbehör.

Centrum var fullt.

Av pensionärer.

Nu är ju jag en sån som hellre umgås med pensionärer än folk i min egen ålder, men till och med jag undviker helst stadens matvaruaffärer under de så kallade pensionärstimmarna.

Att bege sig ut i affärer under dessa timmar kan enbart liknas vid en mission impossible film.

Knappt hinner man in genom dörren fören en käck 80 åring svischar förbi en på sin rullator för att hinna få ta del av dagens erbjudanden.

 Att hon nästan kör över undertecknad samt x antal barn i farten bekymrar inte denne påskäggs shoppande människa något vidare 😉

På tal om påskägg.

Min syster meddelade just att det inträffat ett, vad vi valde kalla, påsk-mirakel hemma hos mina föräldrar.

Eller i hönshuset närmare bestämt.

Systers höna, som inte värpt sedan hennes vän och syster hönan Laban dog för mer än fyra år sedan, har lagt sitt första ägg.

Jag har så många dåliga skämt på lager angående detta ämne, vissa tack vare min syster, men jag besparar er alla utom denna.

Den så kallade äggstanningen (hehehehe, döm mig icke ty jag bor med en kock) har således upphört.

a8f954f4d78af8850230585923dd7b72_joke-bad-meme-jokes_500-384

Slutet gott allting gott med andra ord.

Trevlig påsk på er!

-I


Leave a Reply

