Livet

Om klumpfotade människor och is


Om ni nu mot förmodan har missat det, så har det ju snöat ett par millimeter inatt.

Snön i sig själv är inget problem, men isen under den skapar trubbel.

Jag cyklar till skolan varje dag och eftersom jag var lite sen imorse bestämde jag mig för att cykla även idag, isen till trots.

Dåligt beslut från min sida.

Jag hann halva vägen.

Sen kilade hjulet fast sig i kullerstenarna och vips låg jag där.

På mage.

Som en larv.

En förbipasserande kvinna konstaterade “Jösses, det där gick fort”

Jodå. Det är en av mina lite bättre sidor.

Ska jag falla, faller jag ordentligt.

Så nu sitter jag här med en uppskrapad haka och lätt whiplash.

Tur att skolhälsovårdaren har flyttat in till campus.

Det blir mindre spring för oss klumpfotade då 😉

Ha en bra Tisdag!

-I

Leave a Reply

