Livet

Toaborstar och pastamaskiner


Ni vet den där känslan när man åker iväg för att handla en toaborste och kommer hem med en pastamaskin?

Inte?

Märkligt.

Sambon försvann och när han kom tillbaka överräckte han toaborsten samt en muminmugg åt mig och sa sedan, medans han stolt visade upp sitt fynd, “Jag tänkte att det ju blir rättvist såhär”

IMG_20170331_214023-2.jpg

Han har ju så rätt, min matgalne fästman.

Så med en toaborste i den ena handen och en muminmugg i den andra spatserade jag hemåt.

Med sambon och hans älskade pastamaskin i släptåg.

Han har inte kommit ur köket sedan vi kom hem, och jag befarar att mängden pasta han gjort kunde föda ett mindre land.

Trevlig helg mina vänner!

-I


Have you ever gone shopping for a toilet brush and ended up coming home with a pasta maker?

No?

Weird.

“I feel like this makes it fair” he said, whilst handing me the toilet brush and a moomin cup.

So I went home, with the brush in one hand and my new cup in the other, with the Fiancé and hes beloved pasta machine behind me.

He has not left the kitchen since we got home, and I assume the amount of pasta he has made could feed a small country.

Have a nice weekend friends!

-I

Leave a Reply

