Livet

Luncha ensam


 Tisdagar och Onsdagar har jag pälskurser.

Det här innebär att jag, för det mesta, är ganska ensam.

Nu är det inte så att jag är alldeles petig och inte vill umgås med någon, utan det handlar väll kanske mera om att det inte finns någon där som är i min ålder.

Överlag är jag en person som gillar att få “måra på” med mitt.

Det är bara det att luncherna inte är så trevliga när man är ensam.

Ibland löser det sig i och med att min mor, så vänligt, brukar göra mig sällskap.

Idag löste jag dock det på följande vis:

Snapchat-293637086

I ett svagt ögonblick funderade jag på att tillverka en skylt med texten:

“Jag lovar jag har vänner, de är bara inte här idag”

eller

“Jag luktar inte illa, gör mig gärna sällskap”

Sen gick en man om och snuddade i min axel, och jag blev påmind om att jag inte egentligen gillar att prata med främlingar.

så att…

I övrigt hade min och systers ut och gå grupp en träff ikväll igen.

Tyvärr tog jakten på godis upp så mycket tid att vi fick avboka själva promenaden.

Synd.

Trevlig Tisdag!

-I


Tuesdays and Wednesdays are my “fur-days”.

This means that I, most of the time, is quite lonely.

It’s not that I’m picky with my company, it’s more the fact that I just don’t really “bonded” with these people.

I don’t mind doing my own thing, but the lunches are kind of a pain in the ass.

Scouse my language.

Sometimes I solve this by inviting my self for lunch with my mother.

Today I solved it as the picture illustrates.

I was kinda thinking of making a sign where it said:

“I swear I have friends, they’re just not in school today”

or

“I don’t smell, feel free to keep me company”

Then a man walked by and brushed his shoulder up against mine, and I was quickly reminded of the fact that I don’t like to talk to strangers.

Anyway…

Have a nice evening!

-I

Leave a Reply

