Livet

Om (o)gemytliga isäventyr


 Det blev en tur ut till Mässkär idag.

IMG_20170319_124519_Fotor.jpg

Jamen ni ser ju själva! Hur gemytligt som helst.

Om det inte var för den lilla  detaljen att jag, på något vänster, lyckades trampa genom isen. Hela halva benet, om jag får lov att skryta lite 😉

Nu vill jag påstå att det var på grund av att jag blev tvungen att stiga åt sidan för att inte bli överkörd av en man på spark, som kom farandes ner för berget med en väldig fart. Men jag misstänker att mitt sällskap påstår att det bara var på grund av min naturliga klumpighet.

Jag befarar att de har rätt.

Så med en sko, vars vikt steg med 1 kg pga allt vatten och ett byxben blött upp till knät,  gick jag hem över isen.

Lite mindre gemytligt.

Nu har skon blivit fylld med tidningar och jag förväntar mig att den är torr tills nästa vinter.

Vi hade ju iallafall tur med vädret!

-I


We decided to walk out to Mässkär today.

It would have been a pleasant journey, but like all my journeys, I had to spice it up.

I stept on, what I thought was, a place whit thick ice.

It was not.

I ended up whit my leg in the water.

I wan’t to say it was because I had to step to the side so I wouldn’t be hit by a speeding kick sled (is that actually the word for them?), but I’m afraid my company would argue it was because my incapability to do anything whit the slightest agility.

I’m afraid their correct.

So I walked the 3 km’s back to shore. Whit a shoe that, due to the amount of water, weighed 1 kgs more and my pant leg drenched to the knee.

Not so nice.

I expect the shoes will be dry until the next winter.

At least the weather was nice.

Leave a Reply

