Livet

Om Sociala Medier


Har ni hört Katy Perrys nya låt “Chained to the rhythm”?

Jag har nynnat på den här konstant i flera dagar, men det var först efter att jag hade kollat på musikvideon som budskapet sjönk in.

Vi är ju alla lite fastkedjade till sociala medier. Även fast vi kanske inte riktigt vill erkänna det.

Jag personligen är en liten Instagram junkie. Dock lägger jag sällan upp bilder enbart för andra. Det är lite mera av en dagbok för mig. En scrapbook med bilder.

Jag har dock ett rätt så komplicerat förhållande med Facebook.

Det känns som att Facebook blivit ett ställe där man tävlar om vems liv som är mest perfekt.

Nu säger jag inte att man borde sluta sätta upp bilder på positiva saker, världen är full med hemskheter, så en bild eller två av en hundvalp eller vacker solnedgång jämnar bara ut det.

Tyvärr är Facebook  lite av en ångest triggare för mig.

När man är lite av en prestations människa, kan det lätt bli jobbit när man ser hur alla andras liv bara faller på plats, medan man själv försöker söka efter den där förbenade pusselbiten som ska hjälpa till och färdigställa en del av det egna livet.

Det är väll därför jag valt att dela med mig av… allt här på bloggen. Jag vill liksom visa att det minsann inte är perfekt. Hos oss är det mer än en pusselbit som tappats bort 😉

Är ni aktiva på sociala medier?

Hur upplever du att sociala medier påverkar ditt liv?

Leave a Reply

