Livet

Koma Italiano


Jag lider av någon slags Italien bakfylla, där av tystnaden.

Jag vill ta möjligheten och skryta på mig själv. Det är viktigt att man gör det förstår ni.

Jag har ju, som bekant, flugit alldeles allena från Milano till Helsingfors. Med ett snabbt stop i Amsterdam.

Nu låter ju det här kanske inte som någon värdslig sak för en resvan individ, men om man finner det obehagligt när en människa går närmare än 5 meter på J:stads tomma gator sådär till vardags, ja då är det en rätt stor grej.

Jag är så jäkla stolt över mig själv.  Tänk att jag lyckades med det. Utan att tappa bort mig, bli kidnappad eller missa mina flyg.

Det ser jag som en otrolig bedrift. En bedrift som jag gott kunde belöna mig själv för.

Därför bjöd jag mig själv på middag. (Äta själv på restaurang är också en sak som jag finner, eller ska jag säga fann,olidligt jobbigt) 

Och när även det gick bra slog jag på stort och köpte mig ett halsband.

IMG_20170303_000026_Fotor.jpg

Italien och flygplats äventyr i all ära. Jag trivs nog bäst här hemma iallafall. Tror inte risken för att jag blir riktigt “viidfäälo” är riktigt stor (Österbottniska för berest…typ…)

Jag har spenderat det senaste två dagarna i tron om att jag inte hade något större skolarbete att slutföra. Tji fick jag. Bara att återgå till vardagen.

Skönt.

-I


I have entered some kind of post Italian koma, therefore the silence.

I want to take this opportunity to really brag about myself. It is quite important one does you see.

I have, as you know, flown all by myself from Milano to Helsinki. whit a short layover in Amsterdam.

This might not sound like a big deal to a individual who does a lot of traveling, but if you find it uncomfortable when a stranger walks closer than 5 meters to you, it sure is.

I’m so unbelievable proud of myself. To think I did that. Without getting lost, kidnapped or miss a flight. It’s a miracle!

I see it as a huge accomplishment. And huge accomplishments should be celebrated.

Therefor, I treated myself to dinner. (Eating alone is another thing i find, or shall I say found, extremely uncomfortable)

And when that also went well, i went ahed and spoiled myself even more, and bought myself a necklace.

Italy and airport adventures in all their glory. I love to be home.I doubt I’ll get the travel bug anytime soon 😉

I’ve spent the last two days thinking I had no major schoolwork to finish. That was a lie. Back to everyday life.

I love it.

-I

f475f-garn

Leave a Reply

