Du kan kalla mig besynnerlig

Du kan kalla mig besynnerlig. Travel edition


Jag kommer anta att ni är nyfikna på vad jag sett mest framemot på min resa.

Jag borde kanske svara “att få träffa nya människor på mässan” eller “att få shoppa likt italienare”, men jag är en enda boll av socialfobi och mitt studiestöd räcker inte riktigt till den där fina turkosa pälsjackan.

Det har varit intressant att få vara med under OneMilano mässan, men en av mina absoluta måsten att se under resan var San Bernardino alle Ossa.

San Bernardino alle Ossa har varit en del av Milanos stadsbild sedan 1200-talet.

På utsidan ser det ut som vilken kyrka som helst, det är insidan jag tycker är intressant.

Ett av kapellen är nämligen en sista viloplats för vad man tror är människor som dog av pesten på sjukhuset San Barnaba i Brolo samt människor som dött på 1500-talet och fått sina gravplatser uppgrävda.

Kanske inte allas “cup of tea” men jag har alltid tyckt dessa saker ha varit fascinerande.

IMG_20170225_165652_Fotor.jpg

IMG_20170225_165626_Fotor.jpg

IMG_20170225_165722.jpg
Taket pryddes av en vacker målning.

Det var väldigt dunkelt ljus inne i kapellet, och som vanligt hade jag ju glömt mitt minneskort till kameran, men lite bilder fick jag.

Jag skulle ha kunnat sitta här i timtal. Så rofyllt på ett sätt fast det kanske verkar lite makabert.

Definitivt värt ett besök!

untitled5/5 garnnystan

Ha en trevlig helg!

-I


I’m just going to assume you’re really interested in knowing what I’ve been waiting to see when in Milano.

I guess my answer should be along the lines of “to meet new people at the fair” or “to go shopping”, but I’m a huge ball of social anxiety and my study-money don’t really cover that amazing turquoise fur jacket.

I have however enjoyed the fair though, just to make that clear. But one of my absolute must sees have been the San Bernardino alle Ossa.

San Bernardino alle Ossa has been a part of the city in milan since the 13th century.

From the outside it looks like any other church, its the inside that I find fascinating.

The Ossuary is the last resting place for, what they believe to be, people whom died during the plague and also people that died in the 16th century whoms craves were dug up.

Not everyones cup of tea, but certainly mine.

5/5 Yarn balls

Have a nice weekend!

-I

3c6b1-garn

Leave a Reply

