Du kan kalla mig besynnerlig · Livet

Om att resa


Det här med att resa är inte riktigt min grej.

Inför den här resan har jag dubbel kollat allt och sett till att jag har alla biljetter i pappersformat OCH på min mobil.

Jag har skrivit listor för andra listor och vägt mina väskor 10 ggr.

Jag klarade mig på och av tåget utan några större missöden.

MEN

När vi satt och åt middag mina vän T och jag diskuterade vi datumen för vår resa, för att till min stora fasa upptäcka, att våra flygbiljetter hem inte har samma datum.

Det här betyder, som det ser ut nu, att jag flyger hem ensam.

Jag.

Som har ett lokalsinne likt en hare fångad i strålkastarljus.

Jag.

Som inte hittar bilen på Prisma parkeringen.

Sambon trösta det mig med:  “Men Ida, Prismas parkering är ju jättedåligt skyltad. Det finns skyltar överallt på flygplatser”

Mmhm, kan man ha en “returnera till” lapp i min ålder?

-I


Traveling isn’t really my thing.

To prepare for this trip, I’ve made sure I have every ticket in my phone AND on paper. I’ve double checked all the details.

I’ve made lists of my lists, I even got on and off the train without any bigger mishaps.

BUT

When me and my friend T had dinner we discussed the dates for or flights, and to my big horror, our flights home are on different days.

This means, as it looks right now, that I’m flying home all by my self.

Me.

I have the same sense of direction as a hare caught in headlights.

Me.

That kind find my way around Prismas parking lot.

The Fiancé told me “Don’t worry, they don’t have signs at parking lots, they do however have them in airports”

mhmm, is it acceptable to wear a “return to” tag in my age?

-I

c8613-garn

One thought on “Om att resa

Leave a Reply

