Du kan kalla mig besynnerlig

Dom kallar mig besynnerlig. Del 1


I jakt på ett namn till denna mini serie har jag brainstormat. Man vill ju ha ett slagkraftigt namn som beskriver spektaklet. Det ska ju beskriva mig, men samtidig inte skrämma bort folk 😉

Engelskans ord peculiar beskriver mig rätt bra, om jag får säga det själv.

Peculiar =  Speciell, egendomlig, underlig,säregen,konstig,egenartad,besynnerlig, särskild, karaktäristisk…

(När jag frågade sambon om han tyckte det stämde in på mig, tog han ett djup andetag, läste igenom alla definitioner och sa tillsist i en tyst utandning… “Besynnerlig… jaa det låter ju nog faktiskt som dig”)

Nåväl, namnet är klart så nu återstår det väll bara för mig ,att ännu en gång, blotta mina märkligheter för världen.


Jag har något av en sorgevecka.

I Lördags drog Sveriges Melodifestival genom Malmö.

Bland artisterna fanns min absoluta favorit sedan barnsben.

ROGER PONTARE!

mannen, myten, legenden, K.U.N.G.E.N

Jag kan inte för mitt liv förstå hur svenskarna tänkte men här är vi nu. Ingen mera Pontare och livet känns genast lite gråare.

Jag har varit fast sedan han sjöng om sina viskande vindar år 2000.

Sambon vet mycket väl att om det någonsin blev tal om att bli adopterad av denna underbara norrlänning får han bara snällt infinna sig i att jag sticker 😉

Den 1 Juni 2015 inträffade det jag väntat på sedan jag var 6 år…

roger-pontare

SER NI DET HÄR? DET ÄR JAG! MED ROGER PONTARE!

Ni ser ju hur jag ser ut, alldeles starstruck.

Mitt livs lyckligaste dag, typ 😉

En sammanfattning av detta är: Skärp er Sverige. Ingen Ingrosso går upp emot denna man 😉

Jag lämnar er med låten som borde vunnit, och uppmuntrar er att använda hashtagen #justiceforroger ( den flyter omkring i kommentators fälten på YouTube, true story)

Jag har kämpat i evigheter och kan bara inte klura ut hur jag ska koda denna för att få den centrerad, jag ber om ursäkt till alla l perfektionist själar där ute.


 

I’ve been brainstorming to find a good name for this mini series.

I want it to be effective and describing, yet I don’t want people to stop talking to me 😉

The english word peculiar describes me quite well if I may say so myself.

Anyway, whit the name settled I guess the only thing left for me to do is to publicly humiliate myself. Yet again 😉


I’m in the middle of my “grieving week”.

This past Saturday, the Swedish ESC competition swooped it’s way trough Malmo.

Amongst the competing artists was one of my favourites since I was little.

ROGER PONTARE

The man, the myth, the legend, THE K.I.N.G

I can’t for the life of me understand what’s wrong whit the Swedes but here we are. No more Pontare and my life is a bit more boring and grey.

I’ve been a fan since he sang about his whispering winds in 2000.

The Fiancé knows that if I ever get the offer to be adopted by this amazing person, he just has to deal whit it. 😉

The 1st of June 2015 was a incredible day. It was the day I’d been waiting on since I was 6 years old.

CAN YOU SEE THIS? IT’S ME! AND ROGER PONTARE!

Just look at me! All starstruck.

The happiest day of my life, sort of 😉

To conclude this post: Get your shit together Sweden. Ingrosso ain’t got nothing on this man 😉

I will leave you whit the song that should have won, and also want to encourage you to use the hashtag #justiceforroger. (It is floating around in the comment section on varouse youtube videos. No. Im not joking.)

I tried to center this song for what seemed like an eternity. I apologise to my fellow perfectionists!

Leave a Reply

