Livet

En dans på lego


Denna bild uppenbarade sig på min Facebook denna eftermiddag.

16684098_1630286400321482_7671197260099942920_n
Bilden är lånad från FB sidan “the typical jag”

En mera rättvis beskrivning på dessa usla 44 dagar som har gått kan inte hittas.

Här sitter jag nu utan choklad (för det har jag redan ätit upp) och försöker få ihop 3 uppsatser, en finska presentation och bena ut hemuppgiften för en marketing kurs.

Jag har aldrig varit något ljushuvud när det kommer till det andra inhemska språket men misstänker att min halvhjärtade uppmärksamhet under yrkesskolans finska lektioner biter mig i röven.

Hjälp mig någon, jag drunknar i ändelser!

finnish
bild lånad från Google

Låtom edert kaffe vara starkt och eder måndag kort!

-I


This picture appeared on my Facebook page this afternoon.

A more accurate presentation for the past 44 days cannot be found on this planet.

I’m sitting at the kitchen table with out any chocolate ( because i already ate it) and  desperately trying to write 3 essays, finish a Finnish presentation ( puns, pund everywhere) and sort out homework for one of my marketing classes.

I’ve never been clever at Finnish, but i suspect my half-hearted observation during my Finnish classes in vocational school is biting me in the ass.

Someone help me I’m drowning in inflections!

May your coffee be strong and your Monday short!

-I

c8613-garn

Leave a Reply

