Livet

Om syskon


Som en introduktion till ett kommande “projekt” vill jag presentera er för mina syskon.

När jag var tre år gammal fick jag mitt första syskon.

20151006_210512_Fotor.jpg

Jag hade “önskat mig” en lillebror men när syster C dök upp ville jag inte ens byta ut henne mot en trehjuling  😉  (min åsikt ordagrant)

20151006_203703_fotor

Vi måste ha varit ganska energiska, för majoriteten av bilderna från FLB* är rätt så suddiga och “in motion” 😉

20151006_203758_fotor

Jag och min syster var och är väldigt olika på många sätt. När vi var små brukade vi koreograferna dansframträdanden. ( eller… jag koreograferade och C uppträdde med mig, ibland mot egen vilja 😉 ) Ibland bestämde hon sig för att avsluta diverse uppträdanden så som hon tyckte och då var hon inte vidare populär.

Vi stökade på där några år vi två innan lillebror gjorde entré.

Lillebror I och Syster C kom överens mestadels av tiden när vi var små. Han är sju år yngre än mig så jag antar det var därför vi inte riktigt klickade.

IMG-20170207-WA0009_Fotor.jpg
Syskonen B anno 2003(?)

Mina syskon är mina bästa vänner (även om lillebror helst byter till andra sidan gatan när vi möts på stan, men det skyller jag på hans oförmåga att förstå hur cool jag är 😉och när vi är alla tre på samma ställe skrattar jag konstant.

Syster C och jag… min mor beskrev oss som, småtokiga, spralliga och fnissiga. “Och så pratar ni konstant”. Är vi i samma byggnad behöver du inte precis spänna öronen för att höra oss… En gång i veckan sammanträder vår “ut&gå grupp”. Väldans sällan ägnar vi oss åt motion dock. Hon har en  även på något vänster fått en egen nyckel till vår lägenhet, så ibland står hon bara i hallen och väntar 😀 Hon fyller 20 i år (haahaa du blir också gammal 😉 )  Vårt motto lyder “Siblings who eat together stay together” 

picture1

Lillebror I är en liten clown. Han är jäkligt snabbtänkt också så det är ju inte precis till min fördel när vi sitter runt bordet och slänger kommentarer åt varandra. Han fyllde nyss 16 och det är något jag tycker är rent utav hemskt för jag känner mig så gammal, dessutom har han växt som ogräs på senaste tiden så han tornar upp sig som en vägg bredvid mig och det tar ju lite på äran 😉

IMG_8343.JPG
Min bror låter hälsa att den här bilden beskriver honom.

Det är något med syskon mina vänner.

“They grow on you”

Scan_Fotor.jpg

*FöreLilleBror

-I


As an introduction for an upcoming project, I’d like to introduce you to my siblings.

When I was three years old, I got my first sibling.

I had hoped for a little brother, but when sister C came along I told my mom that “I wouldn’t exchange her for a tricycle. ( my words verbatim)

I assume were quite energetic, since non of the photos of us PLB* are quite out of focus 😉

Me and my sister was and are very different. When we were young we would choreograph dances and perform them to our family. (or… in all honesty, I would choreograph and more or less force C to dance whit me) Sometimes she decided to revolt and do her own finale to a dance. That was not so highly appreciated 😉

We created ruckus for a few years until our brother made an entrance.

Lil’ sis and Lil’ Bro always got along fairly okey. My brother is 7 years younger than me, so I guess that was why we didn’t get along too well.

My siblings are my best friends ( even if my brother would rather cross the street if we meet in town, but I blame that on his inability to understand how cool I am 😉 ) And if you put us together in a room I will laugh constantly.

My sister C and I… my mother described us as slightly crazy, lively and giggly. She also said “And your talking is never-ending”  If we are in the same building it’s not like you have to make an effort to hear us… Once a week we meet for a “promenade meeting”. very rarely do we actually engage in some kind of physical activity . Somehow she got her hands on her own key to our apartment, so every once in a while she just appears 😀 This year she’ll be turning 20  (haahaa youre old too 😉 ) We live by the words  “Siblings who eat together stay together”

My brother I is a bit of a clown. He’s also a master of quick comebacks which is not really too great for the rest of us when were joking around.  He just turned 16 which, honestly, makes me feel so old.  To make matters worse, hes been growing like weed and towers up like a wall if I stand next to him, and that kinda hurts my ego a bit 😉

(My brother wants to let you know the picture describes him very well)

Siblings are strange.

“They grow on you”

-I

*PreLittleBrother

f475f-garn

Leave a Reply

