Livet

Om att träna


Träning.

Ett ord som ger mig gåshud. Tyvärr har jag, i vad jag bara kan beskriva som ett vegetativt tillstånd, lovat dyrt och heligt att jag ska börja röra på mig mera.

Gissa vem som ångrar sig nu?

snapchat-1138332984

Det hela började efter att jag kollat nån video på YouTube klockan 01:45 i fredags.

Jag pintrestade som en galning, och på lördag skred jag till verket.

Jag tänkte att “så dåligt iskick är jag ju inte” och slog på stort med ett träningspass titulerat “Shape, Lift and Firm. 30 min Brazilian butt workout”. 

Stämningen sjönk efter de första 10 minuterna kan jag meddela. Man får ju hoppas att inga grannar såg mig där jag sparkade och squattade för brinn kära livet i vardagsrummet.

Jag kämpade mig igenom de flesta av övningarna och var grymt nöjd med mig själv.          Enda tills jag vaknade på söndag.

Gode Moses.                                                                                                                                               Det positiva med den här upplevelsen var ju då kanske att jag upptäckte muskler jag inte visste jag hade.

Jag är mer en “ligga i soffan med en chokladplatta i ena handen och en Pepsi i den andra” tjej. 😉

Slutet gott allting gott, för er som är intresserade kan jag meddela att det tar ca 73 timmar att bli av med den konstiga vankande gångstilen.

I övrigt måste jag vara helt ärlig och säga att jag inte riktigt funnit den nödvändiga motivationen för att genomlida denna upplevelse igen.

Motivationen till att äta choklad infann sig dock precis som vanligt 😉

Ha en bra vecka, träna lugnt och för guds skull STRETCHA!

-I


Working out.

Two words that gives me goosebumps. I did however, in what can only have been a coma like condition, promise to start working out more.

Guess who’s regretting that decision now?

‘Twas a late Friday night. (around 01:45 am so waaay past my bedtime)  and I stumbled upon this very motivational video on YouTube.

After that I was pinteresting different workouts like a crazy person, and on Saturday I decided to get to work.

“Oh, psht, I’m not THAT out of shape”  I said as  I decided to do a workout named “Shape, Liftand Firm. 30 min Brazilian butt workout”. 

My motivation declined significantly after the first 10 minutes. One can hope non of the neighbours saw me whilst I was kicking and squatting as if my life depended on it.

I fought my way trough most of the exercises and was mighty impressed and happy whit myself. Until I woke up on Sunday morning.

Holy guacamole.                                                                                                                                                The positive thing about the experience is that I’m now aware of A LOT more of the muscles in my derrière area.

Im more of a “laying on the couch whit chocolate in one had and pepsi in the other” kind of gall.

For everyone interested it will take approx. 73 hours to get rid of that waddle walk.

Overal I’m going to be honest and tell you that I don’t think I’ll ever find the necessary motivation to go trough this again.

The motivation to eat chocolate di however appear just as usual 😉

Have a nice week, safe working out and for the love of god, STRETCH!

-I

f475f-garn

Leave a Reply

