Livet

Att gå på dejt


Vi har en ny familjemedlem jag, sambon och katterna. Den har hängt med ett tag redan.

En av skolans kurser gick ut på att sy accessoarer och till sambons stora lycka blev han en nikita mössa rikare.

Så när vi förra veckan beslöt oss för att ta en avstickare till vårt favorit café borde jag kanske inte ha blivit förvånad av denna syn.

skorpanbesök.jpg

Så vi hade vår lilla dejt på Skorpan. Jag, sambon och sambons mössa. Romantiskt eller hur? 😉

Efter att jag tagit ovan nämda bild fick jag syn på en fläck på sambons huvtröja. Eftersom jag har lite (läs enorma) problem med just smuts av olika slag, frågade jag vad den fjärde deltagaren på vår dejt var.

“Dehär? Nej, det är bara lite surdeg”

Det är väll i den ordningen vi faller, jag och mina motståndare. Jag kommer aldrig vinna över varesig mössan eller surdegen 😉

Ikväll har vi biljetter till KAJ. Så ser ni en typ med en nikita mössa under armen (eventuellt lite surdegs fläckig) och en annan som verkar höra hemma i ett annat årtionde är det bara vi. Säg hej vettja 🙂

-I


We have a new member in our family. It’s no longer just me, the fiancé and the cats. To be fair it might be “old news” because it’s been around for a while already.

In one of my courses at school focused on the making off accessories. To my T’s big luck he became a Nikita hat richer.

So when we went to our favourite cafe last week, I guess this sight shouldn’t have surprised me.

So there we were on our date. Me, T and T’s new hat… Romantic don’t you think 😉

After I took the pictures seen above, I noticed a stain on his hoodie. As I have some small (big!) problems whit stains, I asked him who the fourth member of our date was…

“This? Oh, this is just some sourdough!”

I guess that’s the order of us, me and my opponents. I’ll never win over the hat nor the sourdough 😉

Tonight we have tickets to KAJ (A humour group from Ostrobothnia). So if you see a individual whit a Nikita hat under his arm (and possibly some sourdough stains) and another that looks like she’s entered the wrong decade, it’s just us. Come say hi 😉

-I

Leave a Reply

